tisdag 19 februari 2013

Kalorierna flödar

Nu har mamma åkt hem :( Booooring! Back to reality helt enkelt. Alltså fokus på skola och inte bakverk. 

Jag fortsätter med storyn Mammas vistelse här i Nice där vi nu kommit till i söndags.

Vi tog en sväng på marknaden på Cours Saleya - mamma var på jakt efter blommor så frukt/grönsaks/ost/blommarknad kändes som rätt plats. 


Det här var dagen då vi tog provsmakning till en ny nivå - 10 bakverk smaskade vi i oss!!
Mamma hittade ett nytt bageri som snabbt blev ett favvoställe!
Det var inte bara vi som insett vilka konstverk de lyckade få till för smaklökarna.
 Denna sötnos ligger i toppen listan på bästa bakverk under dagen! 
 Fika i solen på Place du Justice!
 Vet inte vad det är med mamma och mig men alltid lyckas vi få något problem med bilen. Denna gång var det någon som hade hällt färg... Bara att åka till närmsta och mack och få hjälp.. 

 När färgen var borttagen kom mission att lämna tillbaka bilen. Allt gick bra och vi tog bussen tillbaka in till centrum igen. 
Skitkul med mimoza blommor tyckte mamma. 
 Mimoza blommor sa jag?! Hade en klasskompis på gymnasiet som hette Mimoza och sen finns det ju mimosasallad men där tar min kunskap slut. Konstigt tyckte mor min!
Drinkar på Blast! 
 Jag och Chole var där för någon månad sedan och drack så sjuuuukt goda drinkar att jag såklart ville ta med mamma meeeeeeen uschochfyochblä vad dessa smakade. Gick knappt att dricka! Vet inte vad som hänt med bartendern.. 
 Maten var dock sjukt god!!
 Köpte med oss några fler bakverk hem...
 ... som tug slut ganska snabbt!
 För er som funderar på vad jag menade när jag sa att det är svårt att köra i gamla stan här i Nice - här kommer en bild!
Man kör bokstavligen zick zack mellan stånden!

Dagen avslutades med glass från min nya granne och film. Vi såg Flight, inte en tjejfilm direkt utan mest tragisk och upprörande. 

Nu ni mina vänner så ska jag göra något speciellt - plugga!!! ;) 
Ha en bra kväll! 

1 kommentar:

  1. Ni har tydligen haft det väldigt mysigt de här dagarna.Så mycket fina frukter blommor och inte minst bakverk.Så de två modellerna som dyker upp bland färg, bilar och mimosa, så fint. Ha det bra. Kram

    SvaraRadera