torsdag 7 februari 2013

Sockerfrossa

Tiramisu med nutella. To die for.

Mr friend Nikita
No name bakverk (konstigt franskt namn som jag glömde sekunden jag beställde den underbara skapelsen). Bland det godaste jag ätit. Ever.

 Tack Le Hussad för desserter i topp klass! I will be back. För jag älskar att prova desserter. Innan jag beställer frågar jag alltid om efterrätterna är hemgjorda. Lyckan när man äter något riktigt bra som dessutom ser riktigt fint ut är maximal. Kanske som en fotbollsnörd vars lag vinner en match eller till och ligan eller ja varför inte VM :)
 Ingen bild på mig från Le Hussard. Varför? Tro mig ni ville inte se dem...Vet inte om jag ska skylla på fotografen eller modellen.. Troligvis modellen ;) Istället kommer en bild på mig när jag gjorde julgodis dagarna innan jul.
Jag gjorde dessa godingar. Receptet hittade jag hos gulliga Victoria på Matplasen och som jobbar ute hos oss på Smultris lite då och då :)
 Saknade gamla rumskompis Anneke med sin pojkvän som var på besök och smaskade på!
Ser ni hur fint vi har?! Nooooooooot!!
Plus att vi inte har varmvatten och har små vänner kallade kackerlackor i köket...

Nu till dagens franska uppdatering: Bytte klass till den lägre nivån imorse. Kan inte betala för att fatta nada. Kändes bättre direkt! Jag både pratar och förstår lite bättre än många i den lägre klassen men tro mig med grammatiken (vilket hela lektionerna går ut) där har jag inte mycket att komma med... Om jag om några veckor känner att jag greppar grammatiken hyfsat kan jag byta tillbaka till den lite högre nivån!

Med Bozena (min gamla privatlärare) valde jag helt att fokusera på att prata och förstå vilket nu visar sig ha gett resultat men grammatiken däremot ja den ligger ljusår efter... 

Nu ska jag forstätta plugga - surprise!

2 kommentarer:

  1. Mmmm det verkar ju inte alltför trist att komma och prova efterrätter.... ska ju bli lite sådär halvnajs;)) Kruxet med mig är att jag inte kan äta och fortfarande gå normalt - nej, min nivå blir lätt "rullande" om det blir för mycket.
    Tur jag har löpardojjorna där. Jäklars vad här skall springas (ätas) Nikitia ser också ut att gilla det - kul! Spännande att komma dit och prova. Nu drar vi på mässan. Pusselisnusseli! mor i stugan

    SvaraRadera
  2. Det ser onekligen gott ut. Är glad att jag inte är lika tokig i dessa efterrätter som er.Men flera av dem skulle jag smaka. Godis är ju mer min grej, tyvärr. Det kan också få en att rulla fram, men då tar jag mina stavar och ökar farten en lite bit! Bra att du sänkte nivån när du kände så.Som du säger, kan återgå när du fattar. Vi ska nog skotta snö och titta på VM. Lycka till med allt. Kram

    SvaraRadera