lördag 30 juni 2012

Tårta med hallon, choklad och kokos

God morgon! 
Nu börjar en minst sagt arbetsam dag för mig, först på Smultris sen på Ica. 
Smultrongården serverar vi paj, räksallad och massa bakverk!! 

Här kommer en tårta med choklad- och nötbotten, fylld med hallon och choklad, toppad med kokos. Mamma tyckte den var så god att hon vill ha den när hon firar sin 50 årsdag lite senare i år.
Jag har gjort alla olika delar tidigare så det blir ett inlägg med länkar helt enkelt.
Botten hittar ni här

Chokladsmeten här

På det understa lagret la jag hallon och sedan hällde jag på cirka 1.5 msk hallonlikör. Självklart kan du skippa likören och får då en mjukare smak. På det andra lagret la jag chokladsmeten och sedan toppade jag med kokossmeten som ni hittar här och hallon. 


Ha en härlig lördag och välkomna ut till Smultris om ni har vägarna förbi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar